Nekad se za kupovinu automobila čekalo proljeće, a danas se kupovina polovnog automobila odvija se tokom cijele godine. Kupci obično praktikuju obaviti temeljiti pregled kod lokalnog mehaničara, ali oni mudriji se vrate kod istog nakon završene kupovine. Razlog je više nego jednostavan.
Ako nešto možete uraditi nakon kupovine polovnog vozila to je da odmah uradite mali servis s naglaskom na zamjenu motornog ulja. Izmjena ulja i pripadajućih filtera proces je za osvježenje vozila i polaznu tačku s kojom novi vlasnik započinje proces posjedovanja i proces vođenja sopstvene historije održavanja.
Nekad je teško povjerovati prodavačima polovnih vozila, jer oni se trude da što manje ulože u automobil prije prodaje u želji da izvuku što veći profit. Ako to i urade najčešće probjegavaju zamijeni što jeftinijeg ulja, te je to još jedan od razloga zašto je dobro napraviti ovaj zahvat i krenuti od ”nule”. S druge strane, ako kupujete od privatnog lica tražite račune da bi potvdrili istinitost stanja obavljenih servisa i evidencije servisne knjige ako je vozilo posjeduje.
Zamjena motornog ulja nije skup zahvat i to bi trebalo obaviti nakon kupovine polovnog vozila. Ulje se troši, stari i vremenom postaje gušće zbog miješanja sa ćađom, talogom i sitnim komadićima metala i kao takvo cirkuliše kroz filter od ulja i poslije kroz sam motor. Vrlo je važno zamijeniti adekvatno ulje s ispravnom specifikacijom i s preporučenim servisnim intervalom. Ako ulje mijenjamo jednom godišnje, kilometraža ne bi trebala biti veća od 15.000 km, osim u slučaju “long life” servisnog intervala od 30-40 hiljada pređenih kilometara kod određenih vozila, mada je i to u našim uslovima najbolje prepoloviti, reći će stručnjaci.
Ako vozimo najviše u gradskim uslvima, čak i manji inteval na 10.000 nije na odmet, a promjenom i ranije od propisanog intervala nikad ne možete pogriješiti. Noviji motori, motori s lancem, motori s turbopunjačima ili motori s direktnim ubrizgavanjem morali bi uvijek koristiti potpuno sintetička ulja s oznakom/gradacijom 5w40, 5w30, 0w30, 0w20 itd., mada je sigurnije gledati prvo specifikaciju/normu (npr. VW 507.00 ili MB 229.51) prije samo oznake, jer ćete kod nekih prozvođača naći adekvatnu oznaku, ali ne i odgovarajuću normu za vaše vozilo. Stariji atmosferski motori u automobilima koji ne prelaze velike kilometraže (5.000-8.000 km/godišnje) mogu se normalno podmazivati sa polusintetikom 10w40 ili čak mineralnim ulje 15w40. Na kraju, savjet mehaničara može pomoći. Određeni proizvođači preporučuju određene marke i specifikacije motornog ulja, što možete naći na stranicama proizvođača i s tim ne možete pogriješiti ako to ispoštujete.
Brza zaštita pri pokretanju, čak i kada je hladno
Kada pokrećete motor, posebno kada je hladno, proći će određeni vremenski period dok ulje dospije do svih dijelova motora kojima je potrebno. Shell Helix 0W ulja znatno brže cirkuliše motornim sistemom za razliku od koncencionalnih ulja viskoziteta 5W. Shell Helix 0W ulja pružaju i uštedu goriva do 3% jer su manjeg viskoziteta i ne pružaju prevelik otpor motoru.
Shell PurePlus Tehnologija omogućava da potpuno sintetičko Shell motorno ulje ima bolju pumpabilnost, što znači da brže teče kada je hladnije što je važno za: Lakše pokretanje motora Brže zagrijavanje motora
Za današnje kupce održivost ima ključnu ulogu u odlučivanju koje ulje izabrati. Potrošači sve više očekuju da brendovi ponude održive proizvode i usluge pri čemu 74% potrošača izražava brigu za životnu sredinu. Shell helix Ultra 0W Carbon neutralna ulja omogućavaju kupcima opciju održivosti. Nova održiva amablaža napravljena je sa 40% reciklirane plastike.“
S druge strane, automobil posjeduje i druga maziva u sistemu na koja bi valjalo obratiti pažnju i takođe napraviti izmjenu istih. Naime, ulje u mjenjaču je jako bitan dio podmazivanja i ispravnog njegovog rada. Ono ima ulogu smanjenja trenja, smanjuje vibracije, ali ujedno utiče na prigušenje zvuka i redukcije toplote. Kod ručnih mjenjača servisni interval je obično na 90.000 pređenih kilometara ili ga nema uopšte. Kod automatskih, obratite pažnju koja vrsta je u pitanju, od DSG-a do CVT-a ili Multitronica, intervali su mnogo kraći, od 30.000 do 60.000 km vrlo često. Kod automatskih mjenjačkih kutija neophodna je veća količina ulja u odnosu na jednostavnije ručne mjenjače, jer je proces zamjene kompleksniji, a spremnik ulja kapacitetniji.
Svim vozačima stručnjaci savjetuju izmjenu i kočione tekućine. Ako je kočiona tekućina stara povećava se zaustavni put vozila, a druge strane rizikujete potpuno propadanje kočnice.