Treća generacija SUV-a Dacia Duster, istaknutog i dobro prodavanog SUV modela, trebala bi uskoro imati svoj debi. Dizajnerski će se oslanjati na koncept Bigster, a na tržište će stići početkom 2024.
Ako postoji proizvođač automobila u odličnoj ‘’formi’’, to je nesumnjivo Dacia. Nedavno je rumunski brend u vlasništvu Renaulta proslavio rekord od 8 miliona prodatih vozila širom svijeta, a sad se sprema da lansira treću generaciju Dustera, modela čija prodaja cvjeta na evropskom tržištu. Dustera je inače u prošloj godini odabralo nešto više od 197.000 kupaca u Evropi i preko dva miliona ukupno od 2010. kada se tek pojavio na tržištu. To ga čini najprodavanijim SUV modelom prema privatnim kupcima na Starom kontinentu i ujedno drugim najprodavanijim Dacia modelom iza Sandera.
Zvaničnih informacija još nema, ali pojedini mediji bliski Daciji, objavili su da će se prezentacija održati za manje od mjesec dana, tačnije 29. novembra u Portugalu. Tom prilikom, Dacia će predstaviti i buduće planove kompanije, počevši od ulaska na nova tržišta Australije i Novog Zelanda, što je jasan pokazatelj da brend ima veoma važne ambicije u svjetlu širenja i postizanja rekordnih rezultata i u idudućoj godini.
Ustvari, postoje mnoge inovacije koje će uskoro biti predstavljene s ovim modelom. Dizjaneri su već pripremili eksterijer koji će pretrpiti značajne promjene, odstupajući od prethodne dvije verzije. Crpeći inspiraciju iz konceptnog automobila Dacia Bigster, novi Duster će imati izraženiju masku, uvodeći dominantniji dizajn koji govori o modernosti i odvažnosti. Novi Dacia Duster će konačno napustiti arhaičnu platformu Clija 2. Novajlija će kao i ostali aktuelni modeli Dacije biti izgrađen na modernoj platformi CMF-B (Renault Clio), najavljujući novu eru za ovaj model. Ovaj pomak omogućit će ugradnju hibridne tehnologije, ali rezultirat će primjetnim povećanjem veličine. Dužina Dustera 3 će premašiti aktuelnih 4,3 metra na gabarite sa dužinom od 4,4-4,5 metara. Ovo povećanje će se pretvoriti u prostraniju unutrašnjost, dajući putnicima komforniji prostor.
U Evropi, budući Duster bi trebao biti opremljen 1.2 3-cilindarskim MHEV motorom od 130 KS, istom motorizacijom kao kod Renault Australa i niza drugih modela iz Renault-Nissan Alijasne, ali sa manje snage i za početak samo sa ručnim mjenjačem. Od 2025. bi trebao stići 4×4 LPG benzinac, zatim jači 1,3-litarski turbobenzinski motor i svakako automatski mjenjač.
Veliki znak pitanja ostaje cijena, s obzirom na to da je Dacia identifikovana kao pristupačniji brend, pa će stoga biti izuzetno važno zadržati tu filozofiju. U ovom trenutku osnovna verzija košta oko 16.000 eura, ali u svjetlu napretka gotovo je sigurno da će nova verzija premašiti granicu od 20.000 eura, najvjerovatnije da će ulazni 1.2 MHEV koštati oko 22.000 eura. Međutim, očekuje da Dacia podigne ljestvicu i po pitanju luksuznije opreme nudeći panoramski krovni otvor, veliki ekran osjetljiv na dodir, kameru za parkiranje od 360 stepeni i električno podesivo vozačevo sjedište.