Kupili ste polovan auto? Obavezno zamijenite motorno ulje

Nekad se za kupovinu automobila ฤekalo proljeฤ‡e, a danas se kupovina polovnog automobila odvija se tokom cijele godine. Kupci obiฤno praktikuju obaviti temeljiti pregled kod lokalnog mehaniฤara, ali oni mudriji se vrate kod istog nakon zavrลกene kupovine. Razlog je viลกe nego jednostavan.

Ako neลกto moลพete uraditi nakon kupovine polovnog vozila to je da odmah uradite mali servis s naglaskom na zamjenu motornog ulja. Izmjena ulja i pripadajuฤ‡ih filtera proces je za osvjeลพenje vozila i polaznu taฤku s kojom novi vlasnik zapoฤinje proces posjedovanja i proces voฤ‘enja sopstvene historije odrลพavanja.

Nekad je teลกko povjerovati prodavaฤima polovnih vozila, jer oni se trude da ลกto manje uloลพe u automobil prije prodaje u ลพelji da izvuku ลกto veฤ‡i profit. Ako to i urade najฤeลกฤ‡e probjegavaju zamijeni ลกto jeftinijeg ulja, te je to joลก jedan od razloga zaลกto je dobro napraviti ovaj zahvat i krenuti od ”nule”. S druge strane, ako kupujete od privatnog lica traลพite raฤune da bi potvdrili istinitost stanja obavljenih servisa i evidencije servisne knjige ako je vozilo posjeduje.

Zamjena motornog ulja nije skup zahvat i to bi trebalo obaviti nakon kupovine polovnog vozila. Ulje se troลกi, stari i vremenom postaje guลกฤ‡e zbog mijeลกanja sa ฤ‡aฤ‘om, talogom i sitnim komadiฤ‡ima metala i kao takvo cirkuliลกe kroz filter od ulja i poslije kroz sam motor. Vrlo je vaลพno zamijeniti adekvatno ulje s ispravnom specifikacijom i s preporuฤenim servisnim intervalom. Ako ulje mijenjamo jednom godiลกnje, kilometraลพa ne bi trebala biti veฤ‡a od 15.000 km, osim u sluฤaju “long life” servisnog intervala od 30-40 hiljada preฤ‘enih kilometara kod odreฤ‘enih vozila, mada je i to u naลกim uslovima najbolje prepoloviti, reฤ‡i ฤ‡e struฤnjaci.

Ako vozimo najviลกe u gradskim uslvima, ฤak i manji inteval na 10.000 nije na odmet, a promjenom i ranije od propisanog intervala nikad ne moลพete pogrijeลกiti. Noviji motori, motori s lancem, motori s turbopunjaฤima ili motori s direktnim ubrizgavanjem morali bi uvijek koristiti potpuno sintetiฤka ulja s oznakom/gradacijom 5w40, 5w30, 0w30, 0w20 itd., mada je sigurnije gledati prvo specifikaciju/normu (npr. VW 507.00 ili MB 229.51) prije samo oznake, jer ฤ‡ete kod nekih prozvoฤ‘aฤa naฤ‡i adekvatnu oznaku, ali ne i odgovarajuฤ‡u normu za vaลกe vozilo. Stariji atmosferski motori u automobilima koji ne prelaze velike kilometraลพe (5.000-8.000 km/godiลกnje) mogu se normalno podmazivati sa polusintetikom 10w40 ili ฤak mineralnim ulje 15w40. Na kraju, savjet mehaniฤara moลพe pomoฤ‡i. Odreฤ‘eni proizvoฤ‘aฤi preporuฤuju odreฤ‘ene marke i specifikacije motornog ulja, ลกto moลพete naฤ‡i na stranicama proizvoฤ‘aฤa i s tim ne moลพete pogrijeลกiti ako to ispoลกtujete.

Brza zaลกtita pri pokretanju, ฤak i kada je hladno

Kada pokreฤ‡ete motor, posebno kada je hladno, proฤ‡i ฤ‡e odreฤ‘eni vremenski period dok ulje dospije do svih dijelova motora kojima je potrebno. Shell Helix 0W ulja znatno brลพe cirkuliลกe motornim sistemom za razliku od koncencionalnih ulja viskoziteta 5W. Shell Helix 0W ulja pruลพaju i uลกtedu goriva do 3% jer su manjeg viskoziteta i ne pruลพaju prevelik otpor motoru.

Shell PurePlus Tehnologija omoguฤ‡ava da potpuno sintetiฤko Shell motorno ulje ima bolju pumpabilnost, ลกto znaฤi da brลพe teฤe kada je hladnije ลกto je vaลพno za: Lakลกe pokretanje motora Brลพe zagrijavanje motora

Za danaลกnje kupce odrลพivost ima kljuฤnu ulogu u odluฤivanju koje ulje izabrati. Potroลกaฤi sve viลกe oฤekuju da brendovi ponude odrลพive proizvode i usluge pri ฤemu 74% potroลกaฤa izraลพava brigu za ลพivotnu sredinu. Shell helix Ultra 0W Carbon neutralna ulja omoguฤ‡avaju kupcima opciju odrลพivosti. Nova odrลพiva amablaลพa napravljena je sa 40% reciklirane plastike.โ€œ

S druge strane, automobil posjeduje i druga maziva u sistemu na koja bi valjalo obratiti paลพnju i takoฤ‘e napraviti izmjenu istih. Naime, ulje u mjenjaฤu je jako bitan dio podmazivanja i ispravnog njegovog rada. Ono ima ulogu smanjenja trenja, smanjuje vibracije, ali ujedno utiฤe na priguลกenje zvuka i redukcije toplote. Kod ruฤnih mjenjaฤa servisni interval je obiฤno na 90.000 preฤ‘enih kilometara ili ga nema uopลกte. Kod automatskih, obratite paลพnju koja vrsta je u pitanju, od DSG-a do CVT-a ili Multitronica, intervali su mnogo kraฤ‡i, od 30.000 do 60.000 km vrlo ฤesto. Kod automatskih mjenjaฤkih kutija neophodna je veฤ‡a koliฤina ulja u odnosu na jednostavnije ruฤne mjenjaฤe, jer je proces zamjene kompleksniji, a spremnik ulja kapacitetniji.

Svim vozaฤima struฤnjaci savjetuju izmjenu i koฤione tekuฤ‡ine. Ako je koฤiona tekuฤ‡ina stara poveฤ‡ava se zaustavni put vozila, a druge strane rizikujete potpuno propadanje koฤnice.