Nekad se za kupovinu automobila ฤekalo proljeฤe, a danas se kupovina polovnog automobila odvija se tokom cijele godine. Kupci obiฤno praktikuju obaviti temeljiti pregled kod lokalnog mehaniฤara, ali oni mudriji se vrate kod istog nakon zavrลกene kupovine. Razlog je viลกe nego jednostavan.
Ako neลกto moลพete uraditi nakon kupovine polovnog vozila to je da odmah uradite mali servis s naglaskom na zamjenu motornog ulja. Izmjena ulja i pripadajuฤih filtera proces je za osvjeลพenje vozila i polaznu taฤku s kojom novi vlasnik zapoฤinje proces posjedovanja i proces voฤenja sopstvene historije odrลพavanja.
Nekad je teลกko povjerovati prodavaฤima polovnih vozila, jer oni se trude da ลกto manje uloลพe u automobil prije prodaje u ลพelji da izvuku ลกto veฤi profit. Ako to i urade najฤeลกฤe probjegavaju zamijeni ลกto jeftinijeg ulja, te je to joลก jedan od razloga zaลกto je dobro napraviti ovaj zahvat i krenuti od ”nule”. S druge strane, ako kupujete od privatnog lica traลพite raฤune da bi potvdrili istinitost stanja obavljenih servisa i evidencije servisne knjige ako je vozilo posjeduje.
Zamjena motornog ulja nije skup zahvat i to bi trebalo obaviti nakon kupovine polovnog vozila. Ulje se troลกi, stari i vremenom postaje guลกฤe zbog mijeลกanja sa ฤaฤom, talogom i sitnim komadiฤima metala i kao takvo cirkuliลกe kroz filter od ulja i poslije kroz sam motor. Vrlo je vaลพno zamijeniti adekvatno ulje s ispravnom specifikacijom i s preporuฤenim servisnim intervalom. Ako ulje mijenjamo jednom godiลกnje, kilometraลพa ne bi trebala biti veฤa od 15.000 km, osim u sluฤaju “long life” servisnog intervala od 30-40 hiljada preฤenih kilometara kod odreฤenih vozila, mada je i to u naลกim uslovima najbolje prepoloviti, reฤi ฤe struฤnjaci.
Ako vozimo najviลกe u gradskim uslvima, ฤak i manji inteval na 10.000 nije na odmet, a promjenom i ranije od propisanog intervala nikad ne moลพete pogrijeลกiti. Noviji motori, motori s lancem, motori s turbopunjaฤima ili motori s direktnim ubrizgavanjem morali bi uvijek koristiti potpuno sintetiฤka ulja s oznakom/gradacijom 5w40, 5w30, 0w30, 0w20 itd., mada je sigurnije gledati prvo specifikaciju/normu (npr. VW 507.00 ili MB 229.51) prije samo oznake, jer ฤete kod nekih prozvoฤaฤa naฤi adekvatnu oznaku, ali ne i odgovarajuฤu normu za vaลกe vozilo. Stariji atmosferski motori u automobilima koji ne prelaze velike kilometraลพe (5.000-8.000 km/godiลกnje) mogu se normalno podmazivati sa polusintetikom 10w40 ili ฤak mineralnim ulje 15w40. Na kraju, savjet mehaniฤara moลพe pomoฤi. Odreฤeni proizvoฤaฤi preporuฤuju odreฤene marke i specifikacije motornog ulja, ลกto moลพete naฤi na stranicama proizvoฤaฤa i s tim ne moลพete pogrijeลกiti ako to ispoลกtujete.
Brza zaลกtita pri pokretanju, ฤak i kada je hladno
Kada pokreฤete motor, posebno kada je hladno, proฤi ฤe odreฤeni vremenski period dok ulje dospije do svih dijelova motora kojima je potrebno. Shell Helix 0W ulja znatno brลพe cirkuliลกe motornim sistemom za razliku od koncencionalnih ulja viskoziteta 5W. Shell Helix 0W ulja pruลพaju i uลกtedu goriva do 3% jer su manjeg viskoziteta i ne pruลพaju prevelik otpor motoru.
Shell PurePlus Tehnologija omoguฤava da potpuno sintetiฤko Shell motorno ulje ima bolju pumpabilnost, ลกto znaฤi da brลพe teฤe kada je hladnije ลกto je vaลพno za: Lakลกe pokretanje motora Brลพe zagrijavanje motora
Za danaลกnje kupce odrลพivost ima kljuฤnu ulogu u odluฤivanju koje ulje izabrati. Potroลกaฤi sve viลกe oฤekuju da brendovi ponude odrลพive proizvode i usluge pri ฤemu 74% potroลกaฤa izraลพava brigu za ลพivotnu sredinu. Shell helix Ultra 0W Carbon neutralna ulja omoguฤavaju kupcima opciju odrลพivosti. Nova odrลพiva amablaลพa napravljena je sa 40% reciklirane plastike.โ
S druge strane, automobil posjeduje i druga maziva u sistemu na koja bi valjalo obratiti paลพnju i takoฤe napraviti izmjenu istih. Naime, ulje u mjenjaฤu je jako bitan dio podmazivanja i ispravnog njegovog rada. Ono ima ulogu smanjenja trenja, smanjuje vibracije, ali ujedno utiฤe na priguลกenje zvuka i redukcije toplote. Kod ruฤnih mjenjaฤa servisni interval je obiฤno na 90.000 preฤenih kilometara ili ga nema uopลกte. Kod automatskih, obratite paลพnju koja vrsta je u pitanju, od DSG-a do CVT-a ili Multitronica, intervali su mnogo kraฤi, od 30.000 do 60.000 km vrlo ฤesto. Kod automatskih mjenjaฤkih kutija neophodna je veฤa koliฤina ulja u odnosu na jednostavnije ruฤne mjenjaฤe, jer je proces zamjene kompleksniji, a spremnik ulja kapacitetniji.
Svim vozaฤima struฤnjaci savjetuju izmjenu i koฤione tekuฤine. Ako je koฤiona tekuฤina stara poveฤava se zaustavni put vozila, a druge strane rizikujete potpuno propadanje koฤnice.