Cijene soka od narandže porasle su za 77 posto zbog pada proizvodnje u glavnim regijama uzgoja, što je dovelo do straha da će sok od narandže i samo voće biti nedostupni mnogim potrošačima.
U godinu dana veleprodajna cijena soka od narandže porasla je za gotovo 77 posto. Od februara 2020., kada je izbila pandemija covida, upeterostručila se, navodi AFP.
Oko 85 posto svjetskog tržišta podijeljeno je između Floride i Sao Paula. Brazil izvozi 99 posto svoje proizvodnje.
Slijedom toga, Sjedinjene Američke Države i Brazil određuju tržišnu cijenu za ovo popularno voće. Problemi s proizvodnjom utječu na zalihe i cijene u Evropi za potrošače te dolazimo do skupljih sokova od narandže koji se isporučuju u manjim količinama.
Terminski ugovor za smrznuti koncentrirani sok od naranče, tržišno mjerilo, porastao je na 6.500 dolara po toni po dolasku u evropsku luku Rotterdam.
Kao i kod mnogih roba, troškovi proizvodnje, izvoza i pakiranja također su nedavno porasli, ali to nije glavni razlog skoka cijena.
Prije nekoliko sedmica organizacija uzgajivača agruma, Fundecitrus, objavila je procjenu pada brazilske berbe od 24 posto na godišnjoj razini, na najnižu razinu u 36 godina, s 232 miliona slučajeva koji se očekuju u narednim mjesecima, u usporedbi s sa 307 u prethodnoj godini.
Što se tiče američke proizvodnje, američko Ministarstvo poljoprivrede (USDA) očekuje blagi porast u odnosu na prošlu godinu, ali znatno ispod žetve od prije dvije godine (-36 posto).
Fundecitrus je rekao da je glavni razlog pada bila suša koja je pogodila glavne uzgojne regije, uključujući brazilsku državu Sao Paulo. Na usjev je također utjecala Huanglongbingova bolest (HLB), poznata kao bolest žutog zmaja, koja je zahvatila usjeve i na Floridi i u Brazilu.
Prošle je godine AFP izvijestio da je u Meksiku, još jednom velikom proizvođaču narandži s druge strane Atlantika, te u Španiji vodećem evropskom proizvođaču narandži, proizvodnja također pala za 30 posto zbog suše. Trend je opadanja konzumacije soka od narandže.
U Sjedinjenim Američkim Državama potrošnja se prepolovila u desetljeću, a trend se potvrđuje i u Evropi, iako manje izraženo.
Brandovi sokova od narandže skloni su se okrenuti drugim sokovima i izraditi voćne koktele, miješajući naranče s drugim jeftinijim i dostupnijim voćem.
Ovaj fenomen pada proizvodnje i rasta troškova traje godinama, a mnogi su zabrinuti da bi, dugoročno gledano, naranče mogle postati preskupe i potrošači ih smatrati luksuznim proizvodom.